Smetana: Réves / Sny (urtext) / klavír - šest charakteristických skladeb

Kód: BA9529
Novinka Novinka
zpět na předchozí výběr
Vydavatel: Barenreiter
Hudební styl: klasická • duchovní hudba
Hudební úprava: klavír
Obsazení: solo
Obtížnost: více pokročilý
Provedení: sešit - měkká vazba
Série: Barenreiter Urtext
Český skladatel
Šesti charakteristickými skladbami nazvanými Réves (Sny) se Bedřich Smetana roku 1875 vrátil po více než deseti letech ke svému nejbližšímu nástroji - klavíru. Do skladeb se promítly dva určující… zobrazit více
469 Kč
+ -

skladem, ihned k odeslání

Doprava zdarma CZ od 1 500 Kč

sdílejte s přáteli:

Seznam skladeb (6)

  1. Zaniklé štěstí / Faded Happiness
  2. Útěcha / Consolation
  3. V Čechách. Vesnický výjev / in Bohemia: A Rural Scene
  4. V saloně / In the Salon
  5. Před hradem / By the Castle
  6. Slavnost českých sedláků / Harvest

Popis produktu

Šesti charakteristickými skladbami nazvanými Réves (Sny) se Bedřich Smetana roku 1875 vrátil po více než deseti letech ke svému nejbližšímu nástroji - klavíru. Do skladeb se promítly dva určující kompoziční typy: klavírní charakteristická skladba a velká virtuózní kompozice. Vznik cyklu podnítil dobročinný koncert, uspořádaný na jaře 1875 bývalými Smetanovými žákyněmi ve prospěch ohluchlého skladatele; Smetana vyjádřil svůj dík dedikacemi, připojenými k jednotlivým skladbám.
Toto nové urtextové vydání připravila muzikoložka Jarmila Gabrielová na základě prvního tištěného vydání Emiliána Starého z roku 1879.

Bedřich Smetana (1824 – 1884) byl český hudební skladatel období romantismu. Patří mezi nejznámější české hudební skladatele. Od raného mládí se věnoval hudbě, zejména hře na klavír a kompozici. Za svého života působil jako koncertní klavírista, hudební pedagog, dirigent a hudební kritik. Smetana psal především díla operní a symfonická. Značný objem v jeho díle zaujímá také klavírní tvorba, soustředěná v prvních etapách jeho skladatelské činnosti. Komorní hudba je zastoupena ojedinělými, i když zásadními díly a spíše okrajové postavení zaujímají jeho sbory a písně. V padesáti letech zcela ohluchnul, ale i po ztrátě sluchu dokázal složit řadu vrcholných děl. Celým svým dílem usiloval o vytvoření svébytného českého hudebního stylu.