Martinů: BERGERETTES / housle, violoncello a klavír

Kód: PEER1488
zpět na předchozí výběr
Vydavatel: Peer Music Hamburg
Hudební styl: klasická • duchovní hudba
Hudební úprava: melodie / klavír
partitura + party
Obsazení: trio
Obtížnost: více pokročilý
Provedení: sešit - měkká vazba
Martinů napsal Bergerettes pro klavír, housle a violoncello v roce 1939 během svého pobytu v Paříži. Jedná se o cyklus skladeb složený z pěti miniatur, z nichž každá má trojdílnou formu A-B-A s… zobrazit více
1 990 Kč
+ -

dodání do 28 dnů

Doprava zdarma CZ od 1 500 Kč

sdílejte s přáteli:

Seznam skladeb (5)

  1. Bergerettes 1
  2. Bergerettes 2
  3. Bergerettes 3
  4. Bergerettes 4
  5. Bergerettes 5

Popis produktu

Martinů napsal Bergerettes pro klavír, housle a violoncello v roce 1939 během svého pobytu v Paříži. Jedná se o cyklus skladeb složený z pěti miniatur, z nichž každá má trojdílnou formu A-B-A s ústředním kontrastem na způsob scherza. Většina skladeb má skutečně charakter scherzanda, které je definováno energickou, tanečně laděnou vnější částí, jež uprostřed přechází v lyrické trio a opakování da capo.  Do díla se promítá trvalé propojení skladatele se svou rodnou zemí pomocí prvků české lidové hudby.
Pojem "Bergerette" je poněkud záhadný. Historicky se jím označovala francouzská poezie 15. století, tanec živého charakteru 16. století a pastorální píseň 18. století s milostným nádechem. Není známo, zda Martinů nalezl inspiraci v některé z těchto historických souvislostí. Avšak mnohé aspekty by tomu nasvědčovaly – ať už se jedná o taneční charakter v jednotlivých částech prostřídaný kontrastními poeticky laděnými díly, nebo podobnosti ve formální výstavbě.

Bohuslav Martinů (1890-1959) byl český hudební skladatel, houslista, pedagog a hudební kritik. Jeho umělecký vývoj prošel od impresionismu přes neoklasicismus, expresionismus a inspiraci jazzem až k ryze vlastnímu kompozičnímu stylu. Stylově má nejblíže ke generaci neo-klasiků jako byli Arthur Honegger, Béla Bartók a další.

Podobné tituly