BAROKNÍ AFEKTOVÁ TEORIE - Sylvia Georgieva
Kód: 312558
Hudební styl: | knihy o hudbě |
Provedení: | kniha + CD |
Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a…
zobrazit více
Parametry
Kód zboží: | 312558 |
Autor / Editor: | Georgieva, Sylvia |
Počet stran: | 285 |
Jazyk titulu: | česky |
Formát: | 17 x 23 cm |
EAN: | 9788073312558 |
ISBN: | 978-80-7331-255-8 |
Hmotnost: | 0.486 |
Audio ukázky
1.
Náslech 1
2.
Náslech 2
Popis produktu
Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a klasicismu až po Beethovenovu éru.
Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Francoise Couperin, Jiří Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další).
Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Francoise Couperin, Jiří Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další).
Podobné tituly
Hudební styl: